تاریخ خانه

محلی برای ارائه فیشهای تاریخی من در فضای مجازی

تاریخ خانه

محلی برای ارائه فیشهای تاریخی من در فضای مجازی

بسم الله الرحمن الرحیم

زهرا قربانی زاده

چکیده                                                                                                                       

قیام عاشورا با همه ابعاد خود در طول تاریخ تاثیر فراوانی در پیروزی حق علیه باطل دارد . اربعین یکی از ابعاد احیا گرانه قیام عاشورا است و با این حال که جزیی از این قیام  است اما به خاطر تاثیر مستقیم  ونقش افرینی در به ثمر رسیدن  بسیاری از مبارزات علیه طاغوت زمانه از جمله پیروزی انقلاب اسلامی ایران  نیاز به بررسی جداگانه دارد. در این پژوهش سعی بران است که با بیان و تحلیل وقایع قبل وبعد از انقلاب ، با نگاهی به منابع و اسناد مکتوب موجود در کتابخانه ها وسایت ها به بررسی تاثیراربعین در پیروزی وتداوم انقلاب اسلامی ایران  پرداخته شود.

برگزاری جلسات  روضه و سخنرانی وعاظ انقلابی در این ایام ، همچنین براه انداختن راهپیمایی های عظیم در روزاربعین،از جمله 29دی در سال 1357، و بزرگداشت اربعین شهدای انقلاب در شهرهای مختلف از جمله عوامل راه گشای مبارزین انقلاب بود.بعد از پیروزی انقلاب  نیز رزمندگان در جبهه ها واسرا در زندان های عراق با برپایی مجالس اربعین امام حسین ع والگوگیری از اسرای کربلا به تداوم انقلاب  کمک بسزایی کرد و امروزه راهپیمایی اربعین از نجف به سمت کربلا در صدورپیام انقلاب به کشورهای منطقه و جهان تاثیر شگرفی ایفا می کند.

 

http://noormags.ir/view/fa/articlepage/1618985

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی